T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği gereğince bölge merkezi olarak seçilen İlimizde 2015 / 7 sayılı TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) ve AYDES (Afet Yönetim ve Karar Destek Sistemi) Uygulama esasları genelgesi hükmünce her yıl bölgesel düzeyde yapılması gereken, olası afet ve acil durumlarda afet ortamında koordinasyonu güçlendirmek, afet sırasında birlikte çalışma ortamını sağlamak amacıyla ‘Bölgesel Saha Uzantılı Masabaşı’ tatbikatı AFAD Arama Kurtarma Birlik Müdürlüğümüzde gerçekleşti.
Tatbikat; Vali Yardımcımız Sn. Abdul Rauf Ulusoy Başkanlığında İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu Üyeleri, AFAD İl Müdürlüklerimiz Kocaeli, Düzce, Zonguldak, Bartın, Karabük, 26 Yerel Düzey Destek Hizmet Grubu Kamu, Kurum, Kuruluşlar, Kaymakamlıklar, Sakarya Büyükşehir Belediyesi, İlçe Belediyelerimiz, STK Arama Kurtarma Ekiplerimiz ve AFAD Gönüllülerimiz katıldı.
İl Müdürümüz Hüseyin Kaşkaş’ın açılış konuşması ile başlayan tatbikatta İl Müdürümüz; Hepimiz biliyoruz ki Ülkemiz, sahip olduğu jeolojik, sismik, jeomorfolojik ve iklim özellikleri nedeniyle büyük can ve mal kayıplarına yol açan doğal afetlerle sık sık karşılaşmaktadır. Topraklarımızın % 66’sı 1. Ve 2. Derece deprem bölgesinde bulunmaktadır. Sadece depremler yüzünden, 1950’lerden bu yana yaklaşık 32.00 vatandaşımız hayatını kaybetmiştir.
Hepimizin de bildiği gibi İlimiz 1. Derece deprem kuşağında bulunmaktadır. Ayrıca afetin diğer türleri olan sel, su baskını ve heyelan gibi afetlerin de tehdidi altındadır.
En son yaşadığımız 17 Ağustos 1999 depreminde ilimizde 3.891 vatandaşımız hayatını kaybetmiş, 5.180 vatandaşımızda yaralanmıştır. 24.775 konut ve 5.089 işyeri ağır hasarlı olup tamamı yıkılmıştır. Ülkemizin depremlerle mücadele kapasitesini arttırmaya yönelik olarak son yıllarda birçok etkinlik düzenlenmiş, çok sayıda rapor hazırlanmıştır. Son yapılan tüm çalışmalarda, önde gelen eksiklik olarak, ülkemizin bu alanda bir yol haritasının olmaması olduğu ifade edilmiştir.
İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığımız, kuruluşundan hemen sonra bu eksikliği giderme konusunda hızla adım atmıştır.
Başkanlık bünyesinde yer alan Deprem Danışma Kurulu koordinasyonunda ve bu alanda çalışan değişik kurumların temsilcileri, akademisyenler ve uygulamacılardan yararlanarak ulusal ölçekte bir deprem stratejisi ve eylem planı çalışmalarına başlamıştır. Bu Çalışmalar kapsamında TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) tamamlanmıştır.
Bugün TAMP gereği olarak bu tatbikatın yapıldığını belirten İl Müdürümüz Hüseyin Kaşkaş Tatbikata;
• AFAD İl Müdürlüğümüz – Arama Kurtarma, KBRN, Barınma, Kaynak Yönetimi, Bilgi Yönetimi İzleme ve Değerlendirme, Satın Alma – Kiralama, Muhasebe, Bütçe ve Mali Raporlama, Hizmet Grubu lojistikleri
• AFAD Destek İller Düzce, Zonguldak, Karabük, Kocaeli, Bartın
• İl Emniyet Müdürlüğü – Güvenlik ve Trafik Hizmet Grubu
• İl Göç Müdürlüğü – Tahliye, Yerleştirme ve Planlama Hizmet Grubu
• Sakarya Büyükşehir Belediyesi – Yangın ve Defin Hizmet Grupları
• İl Sağlık Müdürlüğü – Sağlık Hizmet Grubu
• Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü – Ulaşım Altyapı ve Teknik Destek İkmal Grubu
• SEDAŞ – Enerji Hizmet Grubu
• Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü - Hasar Tespit, Enkaz Kaldırma ve Alt yapı Hizmet Grubu
• Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 13. Bölge Müdürlüğü – Nakliye Hizmet Grubu
• Sakarya Sosyal Yardımlaşma Vakfı – Ayni Bağış Depo Yönetimi ve Dağıtımı Hizmet Grubu
• İl Defterdarlığı – Zarar Tespit Hizmet Grubu
• Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü – Psikososyal Destek Hizmet Grubu
• Kızılay – Beslenme Grubu
• BTK İstanbul Bölge Müdürlüğü – Haberleşme Hizmet Grubu
• Tarım ve Orman İl Müdürlüğü – Tarım, Orman ve Hayvancılık Hizmet Grubu
STK Arama Kurtarma Ekiplerimiz ve AFAD Gönüllülerimiz;
Ana ve Destek Çözüm Ortaklarımız katılarak Tatbikat; Kocaeli, düzce, Zonguldak, Bartın ve Karabük AFAD İl Müdürlüklerimiz ve Çalışma gruplarımızın bağlı olduğu kurumlardan 424 kamu personeli, İlimizdeki STK’lardan 68 AFAD Gönüllüsü olmak üzere Toplam 518 kişi ve 95 arama kurtara araç gereç ile icra edildi.
Sn. Valimiz Abdul Rauf Ulusoy Başkanlığında Saat 14.00 da başlayan tatbikat 8 ayrı lokasyonda gerçekleşti.
Senaryo gereği ilimizde deprem meydana gelmesi, depremde Arifiye, Sapanca ve Geyve İlçelerimizde bazı binalarda ve yerleşim alanlarında hasar oluşması ile vatandaşlarımızın mahsur kaldığı bilgisi üzerine TAMP Sakarya Planı devreye sokulmuş olup plan kapsamında Yerel Düzey Hizmet Grubu Kamu, Kurum ve Kuruluşlarımızın AYDES (Afet Yönetim ve Karar Destek Sistemi) üzerinden olay yerlerine intikali sağlanarak ekipler tarafından arama kurtarma çalışmaları lokasyonlarda başlatıldı.
1. Lokasyon : Deprem nedeniyle hasar gören binada mahsur kalan afetzedelerin kurtarılması için yüksek kattan havai hat kurularak tahliye edilmesi
2-3-4. Lokasyon : 3 lokasyonda ağır hasar gören binalardan enkaz altında kalan 15 afetzedelerin kurtarılma çalışmaları,
5. Lokasyon : çöken yolda iki aracın kaza yapması sonucu alev alan araçların söndürülmesi ve sıkışan kazazedelerin çıkarılması çalışma,
6. Lokasyon : Dere yatağında heyelan sonucu taşocağı mevkiinde vatandaşın heyelan sonucu toprak altında kalması nedeniyle kurtarma çalışması,
7. Lokasyon : köprü çökmesi sonucu bir aracın dere yatağına düşmesi ile mahsur kalan vatandaşların havai hat ile kurtarma çalışması,
8. Lokasyon : deprem sonucu kimyasal madde içeren fabrikada meydana gelen çökme nedeniyle kimyasal maddelerin etrafa saçılması ve etkilenen vatandaş ve tarım arazilerine KBRN ekibi tarafından müdahale edilmesi çalışması,
26 Yerel Düzey Destek Hizmet Grubu Kamu, Kurum, Kuruluşlar, STK Arama Kurtarma Ekiplerimiz ve AFAD Gönüllülerimiz tarafından başarıyla tamamlanarak sona erdi.
© 2024 Sakarya İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü